Saturday, April 25, 2009

PerubAhanNya Dapat Ku Lihat......

Dialah seorang lelaki yang sentiase bertahta dalam hati ku.Putera yang ku harapkan untuk menjadi seorang manusia yang berguna, sentiase mentaati perintah Allah, menjadi anak yang soleh, dan menjadi teman istimewa dalam hidupku.......Kasih dan sayang ku hanya untuknya....Dulu kami rapat....aku menyayanginya sepenuh hati ku.....walaupun kami selalu selalu bergaduh dan berperang mulut, jauh di sudut hatiku utk membencinya......Dari demi hari, aku dan die semakin jauh....dia tidak lagi menjadikan aku sebagai pendengar setianya...Dia tidak lagi bergurau senda dan gelak ketawa dgn ku....Dia tidak lagi menceritakan segala masalahnya kepadaku.....Aku sedih..Kenapa dia sudah berubah, berubah menjadi seorang insan yang aku sendiri tidak kenal.....Ya Allah, apa yang telah terjadi padanya....adakah disebabkan aku.Adakah aku lalai dan leka untuk memahami kehendaknya....Di manakah silap ku....Adakah dia mempunyai masalah dan malu untuk menceritakannya kepadaku....Aku cuba untuk mencari apa punca dan masalah yang dihadapinya....

Lelaki yang ku harapkan selama ini, tidak lagi seperti dulu. Sekarang dia mudah melafazkan kata2 yang kesat, meninggikan suare kepada org yang dia sayangi dan dia juga senang memberontak apabila ada seseorang yang tidak mematuhi segala permintaannnya....Kenapa dia jadi begini Ya Allah...Pedih rasenye apabila mel
ihat orang yang kita sayang semakin jauh dari kita..Aku menangis. apabila mengenagkan sikapnya itu..Terlalu byk perubahan yang berlaku pada dirinya..Aku terlalu takut Ya Allah, aku takut dia hanyut dengan kenikmatan dunia yang hanya sementara ini, aku takut di tidak lagi merasai kenikmatan iman-Mu, aku takut dia jatuh dalam dalam timbunan dosa2nya, aku takut kehilangannya.....Aku sentiase berdoa agar hatinya mudah untuk mendapat cahaya dan petunjuk dari-Mu, aku juga berharap dia sedar dan bertaubat dgn dosa2nya yang lalu, aku juga berdoa agar dia sentiase mendambakan kasih sayangMu dan menjadi anak yang soleh kepada kedua ibu bapanya.... Aku serahkan segala-galanya pada Mu, Ya Allah....walaupun begitu, aku tidak pernah lupe utk sentiase menasihatinya,melafazkan kata2 sayang kepadanya dan juga memperbetulkan segala kesilapannya....Aku tidak akan putus2 untuk melakukan yang terbaik utknya.......Biarlah dia bosan, biarlah die jemu mendengar nasihatku....tp apa yang penting aku ingin menyatakan padanya bahawa aku terlalu menyayangi nya....Dia lah INTAN, dialah SAYANG dan dia juga KASIH dalam hidupku....

Mungkin Allah memperkenankan doaku. Hari ini dia pulang, tetapi kepulangannya membawa satu perubahan baru utk dirinya dan dia meminta pertolongan dari ku....Dan mungkin selama ini dia sedar dia sudah terlalu byk melakukan dosa dan kesilapan...Aku menyuruhnya utk muhasabah diri dan bertaubat...smg Allah mengampunkan segala dosa2 yang lalu......Kini aku gembira semula...aku sudah dapat memiliki kembali PUTERA kesayanganku...Aku akui aku tidak lah sempurna di matanya...aku juga pernah melakukan kesilapan yang aku sendiri tidak sedar. Aku harap agar perubahannya ini menjadi perubahan yang akan mengubah dirinya untuk menjadi anak yang baik,adik yang baik,manusia yang berguna dan juga Hamba Allah yang sentiase mentaati perintah-Nya..Terima kasih Ya Allah kerana memperkenankan doa Kami...semoga perubahannya memberi satu sinar kebahagiaan dalam hidup kami sekeluarga...Aku ingin dia tahu bahawa

" Adik, akak terlalu menyayangi adik....Adik la satu2 nya adik lelaki yang akak sayang.....dan adik juga la yang sentiase bertahta di hati Akak..sayang dan kasih akak hanya untuk adik"


No comments: